STIRI DE LA VOLKSWAGEN
23.10.2019

Începe numărătoarea inversă pentru noul Golf. Flashback: Golf I, pionierul seriei

Wolfsburg - Prima generație de Golf-uri a inaugurat linia de producție a fabricii Volkswagen din Wolfsburg în martie 1974, reușind să fie disponibilă în portofoliul dealerilor auto în același an.
1

După ce modelul Beetle a dominat scena auto pentru decenii la rând cu motorul și tracțiunea amplasate pe spate, a sosit vremea schimbării, a autovehiculelor cu tracțiune față și motorul amplsat în partea frontală, deschisă încă din 1973 de modelele Passat și Scirocco. Odată cu Golful, categoria cu volume superioare de producție a fost convertită, de asemenea, la noua tehnologie.

Dezvoltat de Giorgio Giugiaro, Golf Mk I a trebuit să răspundă unor așteptări ridicate - în calitate de succesor al legendarului Beetle, produs în peste 21.5 milioane de unități, Golf I a trebuit să continue povestea de succes a celui mai prolific autovehicul produs până la acea vreme. Chiar și așa, Golf I a făcut față cu brio provocărilor, prezentând un concept de șofat modern și sigur, un interior și portbagaj spațios, tetiere rabatabile la bancheta din spate și un design spectaculos, toate acestea suficient de convingătoare încât Volkswagen să sărbătorească primul milion de unități produse în octombrie 1976.

 

În acele vremuri, Volkswagen descria noul model astfel: "Modelul Golf oferă maxim de spațiu utilizabil și de siguranță, fiind proiectat fără compromisuri pentru utilitate. Rama inferioară a geamurilor oferă șoferilor vizibilitate lateral maximă, iar capota înclinată asigură vizibilitatea frontală. De asemenea, luneta joasă ajută la manevrarea autovehicului cu spatele.". Toate acestea se aplică și astăzi.

 

Asemeni generațiilor următoare, Golf I a fost, de asemenea, o oglindire a progresului tehnologic și tendințelor auto ale acelor vremuri. De exemplu, Volkswagen a dinamizat categoria Golf-urilor cu primul Golf GTI, în 1976. Trei ani mai târziu, în 1979, Volkswagen avea să lanseze Golf Cabriolet, cel mai vândut autovehicul decapotabil din lume pentru o bună perioadă de timp, o veritabilă gură de aer pentru această clasă de vehicule, deja cunoscută drept Golf Klasse la acea vreme. Inclusiv modelele derivate, precum Cabrioletul și Jetta (pe atunci cu un design identic Golfului), au fost vândute în 6.99 milioane de unități în întreaga lume. Golf-ul s-a dovedit a fi urmașul demn al modelului Beetle.

 

Cifre de referință pentru Golf MK I:

1974: Debutul primului Golf

1976: 500.000 de unități produse, în martie

1.000.000 de unități produse, în octombrie

Primul Golf GTI

Primul Golf cu motorizare diesel

 

1978: 2.000.000 de unități produse, în iunie

Debutul versiunii US Rabbit, în iulie

 

1979: 3.000.000 de unități produse, în septembrie

Primul Golf Cabriolet

Debutul modelului Caddy

Primul facelift

 

1982: 5.000.000 de unități produse, în februarie

Primul Golf cu motor turbo diesel (GTD)

 

1983: Prima generație a fost întreruptă în vestul Europei, după 6,99 milioane de unități produse