STIRI DE LA VOLKSWAGEN
23.10.2019

Începe numărătoarea inversă pentru noul Golf. Flashback: Golf Mk 4, un reper al stilului

Este modelul care, datorită designului său clar și precis a comunicat poate cel mai bine atributele brandului Volkswagen și a stabilit premisele pentru viitorul companiei: Golf Mk 4 a fost produs la mijlocul anilor 90 sub îndrumarea lui Hartmut Warkuß, Directorul diviziei de Design Volkswagen de atunci.
4

Experții în design din ziua de azi consideră Golf Mk 4 drept un reper al stilului pentru acea vreme, un pionier al clasei din care face parte, mai ales datorită liniilor ferme și clare, precum și designului izbitor al Montantului C, care a umplut golul modelului Mk 1.

Cu Golf Mk 4, Volkswagen a implementat un standard de calitate complet nou în segmentul din care face parte și a fost primul producător care a depășit limitele categoriei. De asemenea, debutul sistemului de control electronic al stabilității, ESC, și sistemul de asistență la frânare introdus în 1998 au contribuit la progresul sistemelor de siguranță. În același an, Volkswagen a lansat primul Golf cu tracțiune integrală 4MOTION, iar un an mai târziu a venit cu o nouă permieră, primul Golf cu cutie de viteze în șase trepte. În 2001 este lansat noul GTI pentru a marca 25 de ani de la lansarea primei motorizări de acest tip, cu 132 kW/180 PS, un clasic iubit în întreaga lume. Un an mai târziu este lansat primul Golf FSI, cu injecție directă pe benzină, precum și R32, cel mai sport model de Golf de până atunci, cu viteze de până la 250 de kilometri. R32 a fost primul model Volkswagen dotat cu cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DSG, în 2003), o adevărată revoluție în termeni de viteză și economie la consum. Tot în 2003, după 4,99 de milioane de unități produse, Golf Mk 4 - primul Golf complet zincat și echipat cu sistem de navigație cu ecran color, avea să preda ștafeta modelului Mk 5.

 

Cifre de referință pentru Golf Mk 4:

1997: Calitate fără precedent a caroseriei, obținută mai ales prin sudarea laser

1997: Luminare albastră a bordului

1997: Noua tracțiune integrală 4MOTION

1997: Sistem de navigație

1998: Introducerea dotării opționale ESC

1999: ESC-ul devine dotare standard

1999: Primul Golf cu cutia de viteze în șase trepte

2002: Primul Golf cu injecție directă pe benzină, FSI

2002: Debutul Golf R32, vârful sportiv al gamei

2003: Prima cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG), pe Golf R32

2003: Scoaterea de pe piață după 4,99 de unități produse