STIRI DE LA VOLKSWAGEN
23.10.2019

Incepe numărătoarea inversă pentru noul Golf. Flashback: Golf Mk II, un concept perfecționat

În 1983, Volkswagen a lansat pe piață a doua generație de Golf, Mk II. "Generația Golf", așa cum Florian Illies, renumit scriitor german al acelor vremuri i-a botezat pe contemporanii autovehiculului , a învățat să conducă cu Golf II. Cert este că Golf Mk II a devenit un succes la nivel mondial - până când a fost scos treptat de pe piață, în 1991, Volkswagen a produs 6,3 milioane de vehicule din această serie.
2

"Generația Golf" avea acum cu siguranță mai mult spațiu în noul model de Golf. Citat din kit-ul de presă din 1983: "Lungimea totală a crecut cu 170mm (3,99m) și vehiculul a devenit mai lat cu 55 mm (1,42m)". Chiar dacă noua generație Golf a devenit considerabil mai mare, Volkswagen a reușit să îmbunătățească și aerodinamica vehiculului, cu o valoare considerabilă: valoarea Cd a scăzut de la 0,42 la 0,34.

De asemenea, este recunoscut și faptul că Golf Mk II a stabilit noi repere tehnologice în clasa vehiculelor compacte. Această generație de vehicule a înregistrat introducerea catalizatorului (1974), a sistemului de frânare antiblocare (ABS, 1986) și a servodirecției. De asemenea, Golful a fost disponibil pentru prima dată și cu tracțiune integrală (syncro, 1986). Mai mult, motorul GTI a fost primul motor Golf cu tehnologie cu patru valve (1986).

În 1988 s-a lansat modelul sportiv al seriei, Rallye Golf G60, cu 160 CP și un super-încărcător G-lader. În același an, producția Golf a atins cifra de 10 milioane: o cifră extrem de ridicată. În 1990, modelul Golf Country a oferit și prima experiență a vehiculelor utilitare sport moderne (SUV). Din 1991, Golf MK II a fost asamblat nu numai la Wolfsburg, ci și la noua fabrică Mosel din apropierea Zwickau (Saxonia).

 

Cifre de referință pentru Golf MK II:

1983: Debutul celei de-a doua generații Golf

1984: Primul Golf cu convertor catalitic

           Debutul celei de-a doua generații Golf GTI 

1985: Luna martie a adus cel de-al 7.000.000-lea Golf

1986: Primul Golf (GTI) cu motor pe benzină cu patru valve

           Primul Syncro Golf cu cuplaj vâscos (tracțiune integrală)

           Luna august - Golf syncro, primul Golf cu ABS

1987: ABS disponibil pentru toate modelele GT și GTI

           Convertizor catalitic disponibil și pentru motoarele mai mici

           Facelift

           Golf GT syncro devine primul model cu ABS standard

1988: Lansarea modelului Rallye Golf G60

           Lansarea modelului Golf G60 Limited

           Luna iunie a adus cel de-al 10.000.000-lea Golf

1989: Luna octombrie a adus cel de-al 11.000.000-lea Golf

           Lansarea modelelor Golf City Stromer și Golf Hybrid 

1990: Începând cu luna februarie, toate modelele Golf cu motoare pe benzină beneficiază de catalizator

           Debutul modelului Golf Country

           Luna noiembrie a adus cel de-al 1.000.000-lea Golf GTI

           Luna noiembrie a adus cel de-al 12.000.000-lea Golf

1991: Luna martie a adus primul vehicul Golf produs la uzina Mosel din apropierea Zwickau

           A doua generație, Golf Mk II, a ieșit treptat de pe piața din Europa de Vest, după ce au fost produse 6.3 milioane de unități.